11 Φεβ 2015

Πέντε λόγοι γιατί τα έμφυλα προϊόντα αποτελούν πρόβλημα

soc1
Η συλλογή μας στο Pinterest με τα Άσκοπα Έμφυλα Προϊόντα είναι αστεία, χωρίς αμφιβολία. Όταν φτιάχνονται ανδρικές και γυναικείες εκδοχές προϊόντων όπως αυγάσαμπουάν σκύλων και πίκλες, δεν μπορείς παρά να γελάσεις. Αλλά, φυσικά, δεν είναι μόνο αστείο. Δείτε πέντε λόγους γιατί.

1. Τα άσκοπα έμφυλα προϊόντα επιβεβαιώνουν το δίπολο των φύλων.
Γενικά μιλώντας, οι άνδρες και οι γυναίκες σήμερα ζουν φοβερά παρόμοιες ζωές. Μεγαλώνουμε μαζί, πηγαίνουμε στα ίδια σχολεία και έχουμε τις ίδιες δουλειές. Εκτός από τις σχέσεις – για κάποι@ από μας – και τη δημιουργία μωρών, το φύλο δεν είναι πια τόσο σημαντικό στις πραγματικές, καθημερινές ζωές μας.
Αυτά τα προϊόντα εναντιώνονται σε αυτή την ιδέα, θυμίζοντάς μας διαρκώς ότι το φύλο είναι σημαντικό, ότι πραγματικά, πραγματικά έχει σημασία αν είσαι άνδρας ή γυναίκα, όταν, στην πραγματικότητα, αυτό σπάνια ισχύει.
Αλλά αν δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ των φύλων, δεν θα μπορούσε να υπάρχει ανισότητα: μια ομάδα δεν μπορεί να θεωρείται ανώτερη από την άλλη, εκτός αν υπάρχει το Άλλο. Επομένως, το #1 είναι σημαντικό για το #3.
Επίσης, η επιβεβαίωση του διπόλου των φύλων κάνει όσ@ς δεν χωράνε μέσα σε αυτό αόρατ@ς ή προβληματικ@ς. Ουσιαστικά, όλ@ς μας. Προφανώς και είναι μεγάλο πρόβλημα για όσ@ς δεν ταυτίζονται ως άνδρες ή γυναίκες και για όσων τα σώματα δεν συνδυάζονται με την ταυτότητά τους, αλλά είναι πρόβλημα και για εμάς τ@ς υπόλοιπ@ς. Σχεδόν όλ@ μας κάνουμε σημαντικά βήματα κάθε μέρα για να χωρέσουμε σε αυτό το δίπολο: τι τρώμε, αν και πώς αθλούμαστε, τι φοράμε, τι προϊόντα χρησιμοποιούμε στα πρόσωπά μας, πώς κινούμαστε και μιλάμε. Όλες αυτές οι συμπεριφορές είναι έμφυλες και όταν τις εκτελούμε με έμφυλους τρόπους ωθούμε τους εαυτούς μας να συμμορφωθούμε με το δίπολο.
2. Τα άσκοπα έμφυλα προϊόντα ενισχύουν τα στερεότυπα.
Η άσκοπη έμφυλη κατηγοριοποίηση προϊόντων δεν υπάρχει μόνο για να μας χωρίσει σε δύο ομάδες, υπάρχει και για να μας λέει τι σημαίνει να είμαστε μέσα σε ένα από αυτά τα κουτιά. Κάθε ένα από αυτά τα προϊόντα είναι μια ευκαιρία υπενθύμισης.
soc2
3. Τα άσκοπα έμφυλα προϊόντα μας λένε ξεκάθαρα ότι οι γυναίκες πρέπει να είναι υποδεέστερες ή να εξαρτώνται από τους άνδρες.
Πολύ συχνά, τα έμφυλα στερεότυπα δεν μιλάνε μόνο για τις διαφορές, μιλάνε για την ανισότητα. Τα παρακάτω προϊόντα δεν επιβεβαιώνουν απλά το δίπολο των φύλων γεμίζοντάς το ανοησίες, αλλά μας λένε ξεκάθαρα ότι οι γυναίκες και οι άνδρες πρέπει να παίζουν άνισους ρόλους στην κοινωνία μας.
Τα κορίτσια είναι νοσοκόμες, τα αγόρια είναι γιατροί:
soc3
Τα κορίτσια είναι πριγκίπισσες, τα αγόρια είναι βασιλιάδες:
soc4
4. Τα άσκοπα έμφυλα προϊόντα κοστίζουν χρήματα στις γυναίκες.
Καμιά φορά η ανδρική και η γυναικεία εκδοχή ενός προϊόντος δεν έχουν την ίδια τιμή. Όταν συμβαίνει αυτό, το προϊόν που απευθύνεται στις γυναίκες είναι συνήθως το πιο ακριβό. Αν οι γυναίκες δεν προσέχουν – ή αν είναι σημαντικό για αυτές να έχουν το «σωστό» προϊόν – καταλήγουν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα. Έρευνες από την πολιτεία της Καλιφόρνια και το Πανεπιστήμιο της Κεντρικής Φλόριντα, καθώς και έρευνες καταναλωτών, υποδεικνύουν ότι οι γυναίκες πληρώνουν περισσότερα. Στην Καλιφόρνια, οι γυναίκες πλήρωσαν περίπου $2.044 περισσότερα το χρόνο (η έρευνα έγινε το 1996, οπότε έχει υπολογιστεί ο πληθωρισμός).
Αυτό δεν είναι απλά κάτι για να θυμώνουμε. Είναι πραγματικά χρήματα. Με αυτά τα χρήματα ταϊζεις τα παιδιά σου, πληρώνεις δίδακτρα για σχολείο/πανεπιστήμιο, πας ένα ωραίο ταξίδι. Όταν οι γυναίκες χρεώνονται περισσότερο επηρεάζεται η δυνατότητα να υποστηρίζουμε τις εαυτές μας και χειροτερεύει η ποιότητα ζωής μας.
5. Τα άσκοπα έμφυλα προϊόντα είναι ανόητα. Υπάρχουν καλύτεροι τρόποι να δώσεις στους ανθρώπους αυτό που πραγματικά χρειάζονται.
Μια από τις πιο συχνές δικαιολογίες για τέτοια προϊόντα είναι ότι οι άνδρες και οι γυναίκες είναι διαφορετικ@, αλλά τις περισσότερες φορές χρησιμοποιούν το φύλο σαν το μέτρο για κάποιον άλλο παράγοντα. Πρακτικά, θα ήταν πιο έξυπνο και πιο αποτελεσματικό απλά να χρησιμοποιούσαν τον ίδιο τον παράγοντα.
Για παράδειγμα, πολλά άσκοπα έμφυλα προϊόντα διαφημίζουν ότι το προϊόν που προορίζεται για γυναίκες είναι πιο μικρό, άρα ταιριάζει καλύτερα στις γυναίκες. Η συσκευασία αυτών των ακουστικών, που μας έστειλε η LaRonda M., παρουσιάζει αυτό ακριβώς το επιχείρημα.
soc5
Μπορεί κάποιες γυναίκες να εκτιμούσαν μικρότερα ακουστικά, αλλά θα ήταν πολύ πιο απλό αν φτιάχνονταν ακουστικά σε διαφορετικά μεγέθη για να μπορούν οι χρήστες να διαλέγουν ποιο θέλουν να χρησιμοποιήσουν.
Προϊόντα σαν κι αυτό κάνουν αόρατ@ς τους μικρότερους άντρες και τις μεγαλύτερες γυναίκες. Επίσης, είναι πολύ πιθανό ότι τ@ς κάνουν να νιώθουν άσχημα και περιορίζουν τις επιλογές τους. Όταν είναι επιτακτική ανάγκη για τις γυναίκες να είναι μικρόσωμες και κομψές, πώς μπορεί να αισθάνονται οι γυναίκες που δεν χρησιμοποιούν μικρά ακουστικά; Ή, ακόμα, ο μικρόσωμος άνδρας που θέλει να μάθει να παίζει κιθάρα και δεν θα το καταφέρει ποτέ γιατί οι ανδρικές κιθάρες δεν τον βολεύουν και δεν θα πιάσει ποτέ να παίξει αυτό:
soc6
soc7
Εν ολίγοις, τα άσκοπα έμφυλα προϊόντα δεν είναι απλά ένα αστείο. Είναι μια πανταχού παρούσα και επιθετική ιδεολογική δύναμη, που επηρεάζει το πώς σκεφτόμαστε, τι κάνουμε, και πόσα χρήματα έχουμε. Ας συνεχίσουμε να γελάμε, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι είναι και σοβαρή υπόθεση.

http://kamenasoutien.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Λίγο πριν πεθάνεις…»

Ο παππούς μου ήταν φυσικός. Ήταν και 96 χρονών (όπως ο Μητσοτάκης). Όταν τον ρωτούσαν πόσων χρονών είναι απαντούσε «χοντρικά… λίγο πριν π...